Ζέστη και ανάπτυξη μυκητιάσεων στο πόδι

Ζέστη και ανάπτυξη μυκητιάσεων στο πόδι

4/6/2015                                                                   09:30

 

Η μυκητίαση των ποδιών είναι ένα πρόβλημα, το οποίο προσβάλλει το 15% του πληθυσμού, και συχνά για μεγάλο χρονικό διάστημα, αν και η θεραπεία διαρκεί έως τέσσερις εβδομάδες. Η ζέστη εκτός των άλλων δημιουργεί και ευνοϊκές συνθήκες για ανάπτυξη μυκητιάσεων στο πόδι. Τα πόδια μας αποβάλλουν καθημερινά ιδρώτα, ο οποίος μπορεί να γεμίσει μια θήκη αβγού. Η ποσότητα είναι μεγάλη, καθώς απαιτούνται τουλάχιστον 24 ώρες να εξατμιστεί από τα παπούτσια.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η έντονη εφίδρωση, η παραμονή για πολλές ώρες των ποδιών στα παπούτσια, η χρήση ακατάλληλων υποδημάτων και συνθετικών καλτσών είναι προδιαθεσικοί και επιβαρυντικοί παράγοντες για τη δημιουργία μυκητιάσεων στα πόδια καθώς η ισορροπία του pH στα πόδια επηρεάζεται από την έντονη εφίδρωση. Η διαταραχή της φυσιολογίας της επιδερμίδας έχει ως αποτέλεσμα την επιπλέον μόλυνση (επιμόλυνση) από μικρόβια που ονομάζονται κορυνοβακτηρίδια. Ο μεταβολισμός αυτών των μικροβίων παράγει ουσίες που ευθύνονται κατά ένα μεγάλο μέρος για τη δυσάρεστη μυρωδιά των ποδιών.

Οι περισσότεροι δε συνειδητοποιούμε πόσο ευαίσθητα είναι τα άκρα μας. Επειδή ορισμένα σημεία του ποδιού συνδέονται άμεσα με σημεία του σώματος μας και για κάθε όργανο του σώματος υπάρχει στο πόδι μια αντανακλαστική θέση, γι’ αυτό λοιπόν όταν υποφέρουμε από μυκητίαση στο πόδι, νιώθουμε να επηρεάζεται το σώμα μας και η αίσθηση της υγείας μας.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι περισσότεροι με μυκητιάσεις στα πόδια, ξεκινούν μεν θεραπεία, αλλά το πρόβλημα αντιμετωπίζεται σε λίγους. Εκτιμάται ότι το 23% των ανθρώπων υποφέρουν για 10 χρόνια από υποτροπή της μόλυνσης και το 64% από αυτούς προσβάλλονται περισσότερο από τέσσερις φορές το χρόνο. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο ότι οι περισσότερες θεραπείες καθιστούν το μύκητα προσωρινά αδρανή, αντί να τον σκοτώνουν, με αποτέλεσμα την πιθανότητα επιμόλυνσης.

Υπάρχουν απλά βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε, προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση:

• Πλένετε τακτικά τα πόδια σας και στεγνώνετέ τα με προσοχή.

• Φοράτε καθαρές βαμβακερές κάλτσες και αλλάζετέ τις ταχτικά μέσα στην ημέρα εφόσον χρειάζεται.

• Προσπαθήστε να φοράτε καθημερινά διαφορετικό ζευγάρι παπούτσια, αφού ο ιδρώτας χρειάζεται τουλάχιστον 24 ώρες για να εξατμιστεί από αυτά, οπότε εάν συνεχίζετε να φοράτε καθημερινά το ίδιο ζευγάρι, τα παπούτσια σας δε θα μπορέσουν να στεγνώσουν ποτέ σωστά.

• Προτιμήστε τα δερμάτινα παπούτσια, τα οποία επιτρέπουν στα πόδια σας να αναπνέουν.

 

Πηγή: belife.gr

Έρρωσο
Σχετικά με τον Συγγραφέα
- Το “’Έρρωσο… να είσαι γερός” είναι µια… αστραπή υγείας, περνάει µηνύµατα & πληροφορίες υποσυνείδητα αφού είναι γρήγορο και κατατοπιστικό. Ο τηλεθεατής δεν… προλαβαίνει ούτε να φοβηθεί, ούτε να κουραστεί… απλά και µόνο να ενηµερωθεί.

Έρρωσο

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>