Pilates: τα οφέλη για ένα πραγματικά λειτουργικό σώμα

Pilates: τα οφέλη για ένα πραγματικά λειτουργικό σώμα

11/2/2015                                                                 14:42

 

Στις αρχές του 20 αιώνα ο αθλητής Joseph H.Pilates εμπνεύστηκε ένα ασκησιολόγιο από τις πολεμικές τέχνες, τον χορό, τη γιόγκα και τις ακροβατικές τέχνες αναπτύσσοντας έτσι τη μέθοδο Pilates. Σήμερα οι οπαδοί της μεθόδου αυξάνονται συνεχώς, ας δούμε όμως γιατί αυτό δικαίως συμβαίνει.

Πολλοί γυμναστές και αθλητές υποστηρίζουν ότι μόνο οι ασκήσεις με βάρη βελτιώνουν την απόδοση στα αθλήματα αντοχής. Ο ίδιος ο J.Pilates καινοτόμος για την εποχή του, αναγνώρισε και επικεντρώθηκε στο γεγονός ότι κάτω από τις μεγάλες μυϊκές ομάδες υπάρχουν κάποιες μικρότερες, οι «εν τω βάθη» μύες. Σήμερα γνωρίζουμε ότι ο ρόλος τους είναι ρυθμιστικός, δηλαδή ενεργοποιούνται πριν την κίνηση προκειμένου να σταθεροποιήσουν τις αρθρώσεις και να βοηθήσουν στη βέλτιστη δραστηριότητα. Αυτό σημαίνει ότι όταν οι εν τω βάθη μύες είναι εκτός φυσιολογικής λειτουργίας, οι μεγαλύτερες μυϊκές ομάδες δουλεύουν υπερβολικά προκειμένου να αντισταθμίσουν τις «απώλειες» και επομένως εμποδίζεται έτσι η φυσιολογική αποθεραπεία μετά την άσκηση, το σώμα βγαίνει εκτός μυοσκελετικής ισορροπίας και ως αποτέλεσμα, προκαλούνται μυοσκελετικοί τραυματισμοί υπέρχρησης .

Το αυθεντικό σύστημα Πιλάτες (με χρήση ειδικού εξοπλισμού όπως reformer, Cadillac, Barrel και Chair) δουλεύει λειτουργικά ολόκληρο το σώμα και στοχεύει στην ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης, στην ενίσχυση των μυών της ράχης και του κορμού, ενώ παράλληλα βελτιώνει την δύναμη και την ευλυγισία ολόκληρου του σώματος καθώς οι ασκήσεις μιμούνται το πρότυπο κίνησης διαφόρων αθλητικών δραστηριοτήτων όπως το τρέξιμο, η κολύμβηση, η ιππασία, η ξιφασκία, η κοπηλασία, ο χορός κ.α. Όλες οι ασκήσεις εκτελούνται, υπό συνεχή καθοδήγηση, με ακρίβεια, έλεγχο και ροή κάτι που αυξάνει τον νευρομυικό συντονισμό, βελτιώνει την ισορροπία και τον έλεγχο των τμημάτων του σώματος στον χώρο. Είναι πλέον αποδεδειγμένο ότι με ένα δυνατό κέντρο (powerhouse) το σώμα αποδίδει καλύτερα στις αθλητικές δραστηριότητες με την ελάχιστη ενεργειακή κατανάλωση και αποτελεί σημαντικό εργαλείο για την πρόληψη και την αποτελεσματική θεραπεία διαφόρων μυοσκελετικών τραυματισμών.

Ακόμα, η αντίληψη της λειτουργίας του διαφράγματος (αναπνευστικός μύς)  κατά την αναπνοή και η στήριξη της σπονδυλικής στήλης, αποτελεί τη βάση όλων των ασκήσεων. Με την εκπαίδευση της σωστής ενεργοποίησης του διαφράγματος βελτιώνεται η χωρητικότητα των πνευμόνων ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται η σταθερότητα του κορμού από τον οποίο εκφύονται οι μεγάλες μυϊκές ομάδες που κινούν τα άκρα.
 

ΠΗΓΗ: health.in.gr

Έρρωσο
Σχετικά με τον Συγγραφέα
- Το “’Έρρωσο… να είσαι γερός” είναι µια… αστραπή υγείας, περνάει µηνύµατα & πληροφορίες υποσυνείδητα αφού είναι γρήγορο και κατατοπιστικό. Ο τηλεθεατής δεν… προλαβαίνει ούτε να φοβηθεί, ούτε να κουραστεί… απλά και µόνο να ενηµερωθεί.

Έρρωσο

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>