Η διατροφή στην εγκυμοσύνη

Η διατροφή στην εγκυμοσύνη

6/5/2015                                                     14:25

 

Η διατροφή της μητέρας κατά τη διάρκεια, αλλά και πριν την εγκυμοσύνη αποτελεί έναν σημαντικό και καθοριστικό παράγοντα για την εξέλιξη και την ανάπτυξη του εμβρύου, αλλά και για την μετέπειτα ζωή του παιδιού. Ιδιαίτερα οι διατροφικές ελλείψεις μπορεί να έχουν ανεπιθύμητες επιδράσεις, τόσο στη μητέρα όσο και στο βρέφος.

Η έγκυος δεν πρέπει να λαμβάνει τροφή για δύο άτομα, όπως λένε οι γιαγιάδες μας, αλλά ούτε και να στερείται για να μην πάρει κιλά. Σημαντικό, επίσης, είναι να επιτύχει υγιές σωματικό βάρος πριν από τη σύλληψη, καθώς είτε το ελλιπές βάρος είτε το υπέρβαρο μπορούν να έχουν επιπτώσεις τόσο στη γονιμότητα, όσο και στην έκβαση της εγκυμοσύνης.

Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι η λήψη Ω-3 λιπαρών οξέων (DHA & EPA), κατά την περίοδο της σύλληψης, μπορεί να μειώσει την εμφάνιση ατελειών του νευρικού σωλήνα. Έτσι, οι γυναίκες, που θέλουν να γίνουν μητέρες, ενθαρρύνονται να παίρνουν, σε διάστημα έως και δώδεκα μηνών πριν τη σύλληψη, πολυβιταμινούχα συμπληρώματα διατροφής, τα οποία περιέχουν όχι μόνο φυλλικό οξύ, αλλά και Ω-3 λιπαρά οξέα.

Άλλη πρόσφατη μελέτη, η οποία ανακοινώθηκε από την  Β” Πανεπιστημιακή Μαιευτική και Γυναικολογική Κλινική του Νοσοκομείου «Αρεταίειο», έδειξε ότι η έλλειψη θερμίδων μπορεί να προκαλέσει πρόωρο τοκετό και χαμηλό βάρος νεογνού. Παράλληλα, η έλλειψη Ω-3 λιπαρών οξέων μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο αποβολής, τις πιθανότητες χαμηλού βάρους του νεογνού και της εμφάνισης επιλόχειου κατάθλιψης στη μητέρα. Επιπλέον, και η έλλειψη πρωτεϊνών μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα το χαμηλό βάρος γέννησης, ενώ η έλλειψη σιδήρου μπορεί να προκαλέσει πρόωρο τοκετό, χαμηλό βάρος γέννησης ή και θνησιγένεια.

Τέλος, η έλλειψη ψευδαργύρου μπορεί να προκαλέσει δυσπλασίες του εμβρύου, ενώ η έλλειψη φυλλικού οξέος προκαλεί ανωμαλίες του νευρικού σωλήνα. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα ερευνητικά δεδομένα, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του θηλασμού, συνίσταται η ημερήσια διατροφική πρόσληψη από τη μητέρα τουλάχιστον 300 mg Ω-3 λιπαρών οξέων (DHA). Η κάλυψη των διατροφικών συστάσεων σε DHA μπορεί να επιτευχθεί από την κατανάλωση δύο έως τριών μερίδων λιπαρών ψαριών την εβδομάδα, όπως σαρδέλας και σολομού. Αντιθέτως, η κατανάλωση μεγάλων ψαριών που βρίσκονται υψηλότερα στην τροφική αλυσίδα, όπως ο ξιφίας, αντενδείκνυται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του θηλασμού, καθώς στα ψάρια αυτά συχνά ανιχνεύονται υψηλές συγκεντρώσεις τοξικών ρυπαντών, που μπορούν να επιβαρύνουν τη νευρολογική ανάπτυξη του εμβρύου ή του βρέφους.

 

Πηγή: Active Kids

Έρρωσο
Σχετικά με τον Συγγραφέα
- Το “’Έρρωσο… να είσαι γερός” είναι µια… αστραπή υγείας, περνάει µηνύµατα & πληροφορίες υποσυνείδητα αφού είναι γρήγορο και κατατοπιστικό. Ο τηλεθεατής δεν… προλαβαίνει ούτε να φοβηθεί, ούτε να κουραστεί… απλά και µόνο να ενηµερωθεί.

Έρρωσο

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>