Δίαιτες: Πως να μη γίνουμε αντικοινωνικοί.

Δίαιτες: Πως να μη γίνουμε αντικοινωνικοί.

24/10/2014

Πόσες φορές έχω ακούσει να μου λένε στο ιατρείο μου “δε μπορώ, δεν έχω τη δύναμη της θέλησης να αντισταθώ”. Είναι όμως λάθος αντιμετώπιση. Πρώτα από όλα γιατί η θέληση εκπαιδεύεται και μπορούμε να την ενδυναμώσουμε. Πιο σημαντικό όμως από τη θέληση είναι ο προγραμματισμός.

Αν και οι λιγούρες είναι έντονες ως αίσθηση, σπάνια συμβαίνουν αιφνίδια. Συνήθως προκύπτουν από εξωτερικά ερεθίσματα. Για παράδειγμα, μυρωδιά από φούρνο ή πιτσαρία ή η θέα ενός παγωτού.

Τα καλέσματα, οι γιορτές, τα επαγγελματικά τραπέζια, είναι τα πιο επικίνδυνα. Θα σας αναφέρω κάποια κόλπα που θα σας βοηθήσουν να προλάβετε τις λιγούρες χωρίς να γίνετε αντικοινωνικοί.

1. Μην τρώτε ποτέ όταν είσαστε νηστικοί

Το ξέρω ότι ακούγεται αντιφατικό και πως από την παιδική ηλικία, σας γαλούχησαν να τρώτε όταν πεινάτε. Όμως είναι ότι πιο λάθος μπορείτε να κάνετε για τη “γραμμή” σας. Πηγαίνοντας νηστικοί στο Super Market για ψώνια ή σε κάποια εκδήλωση, το μόνο που θα πετύχετε είναι να καταλήξετε στο ράφι με τα πατατάκια και στο μπουφέ με τα γλυκά. Έχετε ήδη πάθει υπογλυκαιμία και δεν ελέγχεστε. Φροντίστε πριν το κάλεσμα να έχετε καταναλώσει κάποιο υγιεινό σνακ. Αν δεν τα καταφέρετε σταματήστε και πάρτε ένα σακουλάκι ξηρούς καρπούς και φάτε μια χούφτα ή φτάνοντας στο κάλεσμα κάντε το ίδιο και πιείτε ένα τοματοχυμό χωρίς αλκοόλ. Θα βοηθήσουν να μειωθεί η πείνα και να είστε πιο ψύχραιμοι την ώρα του φαγητού.

2. Αποφύγετε την οπτική επαφή με τα φαγητά, στα οποία είστε ευάλωτοι.

Είναι αυτό ακριβώς που μας έλεγαν οι γιαγιάδες μας παιδιά “το μάτι παιδί μου δε γεμίζει”. Αν είστε λάτρης των γλυκών, μην πλησιάζετε καν το μπουφέ με τα εδέσματα. Αν αγαπάτε το ψωμί, πέστε στο σερβιτόρο να μη φέρει καν το καλάθι με τα ψωμιά και αντί γι” αυτό να φέρει λαχανικά.

3. Μη διαπραγματεύεστε με το φαγητό.

Στη θέα του ζεστού αγαπημένου σας ψωμιού, μην πείτε “θα φάω μόνο μια μπουκιά ή την κόρα” ή θέλετε να ισιώσετε το κομμάτι της τούρτας. Θα καταλήξετε να φάτε όλο το καρβέλι και ολόκληρη την τούρτα. Μην ξεκινάτε καν.

4. Μη λέτε ότι κάνετε δίαιτα.

Πόσες φορές σε ένα κάλεσμα έχετε την οικοδέσποινα να σας λέει “μα δοκίμασε, με προσβάλλετε” ή “φάε σήμερα και από αύριο ξαναρχίζεις”. Προσωπικά το θεωρώ καταπιεστικό και λάθος, αλλά για να μπορέσετε να το αντιμετωπίσετε, προς Θεού μην πείτε ότι κάνετε δίαιτα. Αντιθέτως ισχυρισθείτε έναν ιατρικό λόγο. “Έχω χοληστερίνη, έχω προδιάθεση για σάκχαρο, είμαι αλλεργική στη σοκολάτα, δεν πίνω αλκοόλ γιατί παίρνω αντιβίωση”. Έτσι θα σας αφήσουν ήσυχους και θα το σεβαστούν. Μην αγχώνεστε, αυτά είναι τα “αθώα ψέμματα”.

Δρ. Μαρία Ψωμά

Ιατρός Βιοπαθολόγος

Έρρωσο
Σχετικά με τον Συγγραφέα
- Το “’Έρρωσο… να είσαι γερός” είναι µια… αστραπή υγείας, περνάει µηνύµατα & πληροφορίες υποσυνείδητα αφού είναι γρήγορο και κατατοπιστικό. Ο τηλεθεατής δεν… προλαβαίνει ούτε να φοβηθεί, ούτε να κουραστεί… απλά και µόνο να ενηµερωθεί.

Έρρωσο

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>