«Γιατροσόφια» για όσους πάσχουν από ίωση ή λοίμωξη του αναπνευστικού

«Γιατροσόφια» για όσους πάσχουν από ίωση ή λοίμωξη του αναπνευστικού

20/03/2015                                                                   12:20

 

Είναι από τα πιο γνωστά «γιατροσόφια» η αξία των οποίων έχει επιβεβαιωθεί και με επιστημονικές μελέτες. Η έξυπνη διατροφή και οι συμβουλές της γιαγιάς μπορούν να μας βοηθήσουν περισσότερο απ” όσο νομίζουμε. Αρκεί, βέβαια, να συμβαδίζουν με ιατρικές οδηγίες και τη λήψη της συστηματικής θεραπείας που απαιτεί η πάθηση.

Η κοτόσουπα βοηθάει στις ιώσεις και με ιατρική πιστοποίηση. Μελέτη Αμερικανών επιστημόνων έχει δείξει ότι η σούπα αναχαιτίζει την κίνηση των ουδετερόφιλων κυττάρων, με αποτέλεσμα να καθίσταται πιο εύκολη η ανακούφιση συμπτωμάτων των ιώσεων στο αναπνευστικό. Άλλη μελέτη έδειξε ότι η κοτόσουπα και συνολικά τα ζεστά υγρά συμβάλλουν στη βελτίωση όσων έχουν συνάχι.

Τα ζεστά ροφήματα ανακουφίζουν συμπτώματα όσων έχουν ιώσεις, βήχα, συνάχι, φτάρνισμα, πονόλαιμο, κόπωση. Η γνώση αυτή των προγόνων μας επιβεβαιώθηκε με σχετική μελέτη Βρετανών επιστημόνων.

Οι μοναδικές ιδιότητες του μελιού στην ανθρώπινη υγεία είναι γνωστές από την αρχαιότητα. Ερευνητές από διάφορες χώρες έδειξαν πρόσφατα ότι το μέλι παρέχει ανακούφιση και στα συμπτώματα των ιώσεων σε παιδιά και ενηλίκους. Μελετώντας πάνω από εκατοντάδες παιδιά ηλικίας έως 5 ετών με λοίμωξη του αναπνευστικού διαπίστωσαν ότι το μέλι μπορεί να καταπραΰνει τον βραδινό βήχα και την ποιότητα του ύπνου τους, ενώ το ίδιο προέκυψε και από μελέτη σε άτομα μέσης ηλικίας 40 ετών.

Ο χυμός πορτοκαλιού και η βιταμίνη C είναι το πιο γνωστό «γιατροσόφι» στην αντιμετώπιση συμπτωμάτων που προκαλούν οι ιώσεις και οι λοιμώξεις του αναπνευστικού. Μελέτη Φιλανδών επιστημόνων έδειξε ότι η βιταμίνη C μειώνει τη σοβαρότητα των συμπτωμάτων και τη διάρκεια της ίωσης σε παιδιά και ενηλίκους.

Πρόληψη από τις ιώσεις παρέχει η πρόπολη. Πρόκειται για ένα μείγμα κηρωδών και ρητινωδών ουσιών, οι οποίες αποτελούν την αποκλειστική τροφή της βασίλισσας μέλισσας. Έχει αντιοξειδωτική και αντιβιοτική δράση, προληπτικά και θεραπευτικά. Μπορεί να βοηθήσει και στον πονόλαιμο χάρη στην αντιμικροβιακή της δράση.

Το αλατόνερο είναι «ένα κι ένα» για την αντιμετώπιση του πονόλαιμου. Αμερικανική μελέτη έδειξε ότι γαργάρες με αλατόνερο τρεις φορές την ημέρα μπορούν να περιορίσουν κατά 40% τον πονόλαιμο και τη λοίμωξη.

Το τσάι του βουνού έχει σημαντική αντιφλεγμονώδη δράση και θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά ροφήματα σε ιώσεις και κρυολόγημα. Η καθημερινή κατανάλωση ενός φλιτζανιού παρέχει προστασία από τους ιούς της εποχής.

Το φασκόμηλο χρησιμοποιείται επί αιώνες για την ανακούφιση από τον πονόλαιμο. Μελέτη που πραγματοποιήθηκε στην Ελβετία έδειξε ότι το ευεργετικό αποτέλεσμα μεγιστοποιείται όταν συνδυάζεται με εχινάκια.

Γαργάρες με ρόφημα θυμαριού απελευθερώνουν την ουσία θυμόλη που περιέχει και η οποία έχει σημαντικές αντισηπτικές ιδιότητες. Θεωρείται ευεργετική στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων του κρυολογήματος και του βήχα.

Το μήλο βοηθάει σημαντικά στον έλεγχο της διάρροιας, χάρη στην ουσία πηκτίνη που περιέχει και η οποία μειώνει τη φλεγμονή στο έντερο και στο στομάχι.

Πολύτιμη απολυμαντική ουσία είναι η καφέ ζάχαρη, η οποία συμβάλλει στην αντιμετώπιση των παθογόνων μικροοργανισμών και των επιπτώσεων που προκαλούν στη λειτουργία του εντέρου.

Χρήσιμη στην ανακούφιση από τον πονοκέφαλο είναι η μπανάνα. Τη λιώνουμε και την τοποθετούμε στο σημείο που πονάει και το μαγνήσιο που περιέχει χαλαρώνει τα αιμοφόρα αγγεία και ελέγχει τον πόνο.

Αντιμετωπίστε τους ιούς με έξυπνη διατροφή. Για την ενίσχυση του αμυντικού (ανοσοποιητικού) συστήματος, προτιμήστε εύπεπτες τροφές, πλούσιες σε συστατικά, όπως η βιταμίνη C, ο ψευδάργυρος, η βιταμίνη Α και η πρόδρομος μορφή της, η β-καροτίνη, το σελήνιο και πλήθος άλλων θρεπτικών και μη θρεπτικών συστατικών με αντιοξειδωτική δράση.

 

Πηγή: Έθνος

Έρρωσο
Σχετικά με τον Συγγραφέα
- Το “’Έρρωσο… να είσαι γερός” είναι µια… αστραπή υγείας, περνάει µηνύµατα & πληροφορίες υποσυνείδητα αφού είναι γρήγορο και κατατοπιστικό. Ο τηλεθεατής δεν… προλαβαίνει ούτε να φοβηθεί, ούτε να κουραστεί… απλά και µόνο να ενηµερωθεί.

Έρρωσο

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>